Газета "Нова Година" – актуальні новини Полтавщини

Публікації

Паливний неапокаліпсис

20 Травня
23:29 2019
Кремлі заговорили про заборону експорту в Україну російської нафти і нафтопродуктів \ фото УНІАН

Кремлі заговорили про заборону експорту в Україну російської нафти і нафтопродуктів \ фото УНІАН

Плани Росії стосовно України – незмінні. Окрім прямої агресії в Криму і на Донбасі, в Кремлі заговорили і про нові санкції проти України. Зокрема, про заборону експорту в Україну російської нафти і нафтопродуктів.

Читайте такожВеличезні втрати: експерт розповів про наслідки для РФ скандалу з “брудною” нафтою

«Поставки нафти забороняються, а поставки нафтопродуктів, в тому числі, дизельного пального, будуть здійснюватися за так званими спецдозволами, які будуть видаватися Міністерством економіки РФ», – розповідає фінансовий аналітик Олексій Кущ.

За прогнозами Білокам’яної, паливні санкції мають нанести максимально сильний удар по українській економіці в найскладніший для нашої країни період.

«Росія обрала досить вдалу точку застосування санкцій: по-перше, зміна влади, по-друге, період між двома політичними циклами, по-третє, пікове навантаження на ринку палива – активний аграрний цикл», – говорить Олексій Кущ.

Фінансовий аналітик Олексій Кущ

Фінансовий аналітик Олексій Кущ

До цих тез слід додати ще тотальну залежність України від російського палива. «80% нафтопродуктів ми імпортуємо й практично 70% – це імпорт Росія, Білорусь», – нагадує експерт у сфері енергетики Михайло Гончар.

Експерт у сфері енергетики Михайло Гончар

Експерт у сфері енергетики Михайло Гончар

Арифметика країни-агресора проста. З одного боку, дії російського уряду – демонстрація сили новообраному президенту й прозорий натяк на необхідність невідкладних перемовин із Кремлем, а з іншого – нищівний удар по кишені кожного українця.

 Водії вважають, що в Україні і так задороге паливо

Водії вважають, що в Україні і так задороге паливо

На запитання «Грошей», чи готові водії до здорожчання, відповіді, зазвичай, схожі: підвищення цін на паливо дуже хвилює автовласників. Та й поточну вартість пального водії вважають захмарною та необґрунтованою.

«Паливо і так дуже дороге», – розповідають вони.

Однак з першого червня поточного року цінник звичайнісінького дев’яносто п’ятого вмить може зрости з 32 гривень за літр до 40. В той час, як вартість дизелю, за умови дефіциту та паніки на ринку, ризикує стрибнути до шалених 38 гривень за літр.

«До тих 10%, на які подорожчає нафта на світових ринках, додаємо ще 10-15%, на які в Україні може подорожчати саме внаслідок санкційного російського пакету. 20-25% – це при негативному розвитку сценарію», – вважає Олексій Кущ.

І якщо в момент підрахунку висоти паливного стрибка ви видихнули з полегшенням, оскільки не маєте власного автотранспорту, дарма. Ріст цін на ринку пального неодмінно вплине як на вартість проїзду в громадському транспорті, так і на цінник продуктового кошика. Адже за ціною пального потягнуться вгору продукти харчування та абсолютно всі товари й послуги, в яких фігурує транспортна складова.

За словами Олексія Куща, зростання ціни на паливо призведе до зростання транспортних витрат. «А якщо 30-40% в собівартості товарів – транспортні витрати, ми розуміємо, що здорожчання палива відразу відобразиться на товарах народного споживання», – говорить він.

Проте, на щастя для нашої країни, сценарій з підйомом цін пального на 25%, можливий лише в головах російського політикуму. Найавторитетніші економісти країни та паливні експерти, вивчивши всі можливі ризики й проаналізувавши санкційні обмеження, в один голос переконують – в України достатньо запасів пального для забезпечення всіх потреб населення та агробізнесу.

«Страшилок тут немає, чого малювати. Їх не буде», – підкреслює Михайло Гончар.

Навіть в разі повної паливної блокади зі сторони РФ – експерти вважають, що підняття цін на бензин та дизель не буде. Адже, окрім вже створених запасів сировини, в нашої країни більш ніж достатньо можливостей для миттєвої диверсифікації поставок. «У нас поруч, на Заході, знаходиться один із найпотужніших європейських гравців – польський нафтовий концерн «Орлен», який має потужну нафтопереробку в Польщі, Литві й в Чехії – вони скористаються нагодою розширити свою нішу», – розповідає Михайло Гончар.

Україна готова до диверсифікації поставок палива

Україна готова до диверсифікації поставок палива

До того ж, на його переконання, повна заборона на поставку в Україну чистої нафти – санкційний постріл Росії в молоко. «Коли Медведєвим було оголошено введення заборони з 1 червня поточного року, багато хто не звернув уваги на те, що російську нафту в Україну давно ніхто не імпортує», – нагадує експерт.

Ба більше. Попри показово безапеляційні в своїй жорсткості заяви російського прем’єра Медведєва, нафтопродуктової блокади не буде через те, що держдума Білокам’яної не заборонила поставки дизелю та бензину в Україну, а всього-на-всього ввела дозвільну систему експорту сировини.

«Там спец зобов’язання, які були на фіскальній службі, перейшли до Мінекономіки. Заборони, ембарго, якихось перешкод для постачання не існує. Український ринок нафтопродуктів є преміальним для російської «Роснафти»», – говорить експерт у сфері енергетики Валентин Землянський.

Український ринок нафтопродуктів є преміальним для російської «Роснафти»

Український ринок нафтопродуктів є преміальним для російської «Роснафти»

Іншими словами – відтепер поставки нафтопродуктів в Україну необхідно узгоджувати з Міністерства економічного розвитку РФ.

А чи зможе Росія не видати подібний дозвіл куму Путіна Віктору Медведчуку, який, за даними Радіо Свобода та Української правди, є неформальним куратором швейцарської компанії з кремлівським корінням «Глуско енерджі»? Чи, можливо, Мінекономрозвитку країни-агресора, зможе залишити без сировини російський «Лукойл», який сховався в Україні за австрійським брендом «Амік»? Звісно же, ні.

Ба більше, за даними експертів, саме задля лобіювання інтересів українських друзів Кремля та посилення позицій російського паливного бізнесу на українському ринку й ввели додаткове узгодження поставок.

«Можна зробити припущення, що кошти, які будуть зароблятися завдяки цьому квотуванню та політичній монополізації, будуть направлятися на фінансування певних політичних проектів напередодні парламентських виборів в Україні», – говорить Олексій Кущ.

Отже, в такий спосіб – паливним шантажем – Росія намагається посилити свій вплив на ринок українських нафтопродуктів. За планами Білокам’яної, дозвільна система покращить позиції російських трейдерів та збільшить надходження в «спецфонд» фінансової допомоги українським друзям Путіна на прийдешніх парламентських виборах.

«Недаремно проникнення російських нафтопродуктів на український ринок під швейцарським брендом пов’язують з фігурою саме Віктора Медведчука, й ми бачимо, що зараз він намагається продиктувати ті чи інші політичні умови керівництву країни», – нагадує Михайло Гончар.

Аналітики переконані – план країни-агресора та її поплічників приречений на провал, оскільки український ринок палива готовий до будь-якого сценарію розвитку подій, в тому числі – до найгіршого. І якщо в Україні до нафтопродуктової блокади готові, то в Росії – ні.

«Росія заробляє на українському ринку. Саме на дизельному пальному десь приблизно 2 млрд доларів. Ніхто не буде відмовлятися від таких грошей», – вважає Валентин Землянський.

І оскільки обґрунтованих причин для паливного переполоху немає, єдина, проте вкрай важлива порада українцям від експертів – не панікувати! Адже саме ваш сполох, а не санкції Росії можуть стати підґрунтям для спекуляцій на ціні пального.

Олександр Соколов, Тетяна Стежар

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Інформаційне Агентство УНІАН

Теги
Розповісти

Схожі новини

Прокоментуй!

Ще немає коментарів

На разі немає жодного коментаря, бажаете додати?

Написати коментар

Написати коментар

Вашу електронну адресу не буде опубліковано!
Обов'язкові поля позначено * *

Травень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Кві   Чер »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031