Газета "Нова Година" – актуальні новини Полтавщини

Публікації

Які покупки в Україні можна повертати: журналісти провели експеримент

16 Березня
05:25 2019

З’ясувалося, що продавці прекрасно знають вимоги закону, але іноді свідомо порушують його.

Міжнародний день захисту прав споживачів відзначався напередодні. З цієї нагоди журналісти вирішили з’ясувати, чи можна повернути речі, продукти, квитки і ліки назад у магазин, ідеться в сюжеті ТСН.

Читайте такожЖителів Рівненщини шокувало відео з щуром на полицях одного з місцевих супермаркетів (відео)

Христина накупила одягу на 20 тисяч гривень, але не все підійшло, тож прийшла повертати. Там, замість повернення її коштів на карту, якою вона розрахувалася, запропонували лишити речі і чекати, поки магазин зв’яжеться з нею і віддасть готівкою. Гроші не повернули, тож покупець звернулася до служби захисту прав споживачів. “Вони організували перевірку. Прийшли через два місяці, а там уже ФОПа цього немає. Крамниця є, а ФОП зовсім інший. Таким способом ФОП ухиляється від перевірок, вони постійно змінюються і їх неможливо знайти”, – нарікає жінка.

Нині справа на розгляді в суді, тому Христина поки що воліє не показувати обличчя. Експерти кажуть, що дівчина пішла правильним шляхом. Якщо у вас є чек і ви не користувалися товаром – ви можете спокійно повернути його впродовж 14 діб із будь-якої причини. Список товарів, які не підлягають обміну, можна знайти у законі про права споживача. Найпопулярніші речі, що не можна повернути – це парфуми, білизна, продукти, ювелірні вироби та лікарські засоби. Але щодо медикаментів є винятки – в разі проведення лабораторної експертизи та підтвердження неналежної якості медпрепаратів.

Так само із зіпсованими продуктами, а от квитки на потяг, який ви пропустили, можуть відшкодувати у разі вашої хвороби і пред’явлення лікарняного листка. Всі інші товари, які законом не зазначено, теоретично можна повертати. Робимо експеримент: купуємо блузку, якої нема у списку, і шкарпетки, які не підлягають обміну, розраховуємося, а вже за 10 хвилин повертаємося здавати. Блузку забирають, шкарпетки – ні. Навіть обміняти їх на інші – не погоджуються.

Найбільш проблемні скарги, що надходять до Держспоживслужби – це покупки в інтернеті. Там часто просто не зазначаються реквізити організації, котра здійснює торгівлю, і потім довести будь-що законним способом неможливо. Ця тема чутлива не лише для України, а й багатьох країн ЄС, і рішення для неї ще шукають. Загалом із загальної кількості скарг чиновники служби можуть задовольнити близько половини. В Україні досі недобросовісні продавці всіляко намагаються відмовити покупцеві в поверненні товару, і їх не лякає навіть штраф – десятикратна вартість товару. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Інформаційне Агентство УНІАН

Теги
Розповісти

Схожі новини

Прокоментуй!

Ще немає коментарів

На разі немає жодного коментаря, бажаете додати?

Написати коментар

Написати коментар

Вашу електронну адресу не буде опубліковано!
Обов'язкові поля позначено * *

Березень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Лют   Кві »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031