Газета "Нова Година" – актуальні новини Полтавщини

Публікації

Вчені придумали новий спосіб відновлення від інфаркту

15 Червня
18:36 2017

У серце пропонують імплантувати бактерії.

Вчені Стенфордського університету опублікували доповідь, у якій описують новий спосіб відновлення серця після інфаркту – за допомогою імплантації в нього бактерій, що виділяють кисень у результаті фотосинтезу.

У доповіді, що вийшла в журналі The Science Advances, йдеться, що поки випробування успішно пройшли на лабораторних щурах, але вчені сподіваються, що в майбутньому метод вдасться застосовувати і до людей.

Причиною інфаркту є припинення кровопостачання серцевого м’яза. В результаті того, що кровоносна судина закупорюється, до серця не надходить необхідний кисень разом з потоком крові.

Але коли саме це – критичний момент, то “чому б не взяти рослину чи сам механізм фотосинтезу і не застосувати його прямо до серця?”, цитує видання The Scientist одного з авторів дослідження, стенфордського професора Джозефа Ву.

Вчені припустили, що якщо вживити в серце здатну до фотосинтезу одноклітинну ціанобактерію Synechococcus elongatus, то вона допоможе прибрати вуглекислий газ і забезпечить м’язові клітини серця киснем і глюкозою, які необхідні для метаболізму під час відсутності кровопостачання.

Метод вирішили випробувати на живому організмі. Щурам імітували інфаркт, ввели в їхні серцеві м’язи ціанобактерії, після чого направили на серце промені світла. Через 10 хв. рівень кисню в серцях гризунів виявився значно вищим, ніж у контрольної групи і в тих щурів, кому ввели ціанобактерій у серце, але не піддавали його світловому випромінюванню. Через 45 хв. у першої групи також покращилася скоротність шлуночків.

Ццей метод зарекомендував себе як нетоксичний і показав, що не викликає реакції в імунній системі організму. Крім свого основного призначення, введення Synechococcus elongatus може допомогти підтримувати органи, збережені для трансплантації.

Однак вчені закликають не поспішати з висновками. Поки не відомо, як бактерія буде сприйнята людським серцем. Великий мінус цього способу лікування – це відкрита операція на серці, тобто розтин грудної клітини, що супроводжується великими ризиками.

Вчені працюють над тим, щоб зробити новий метод більш безпечним, а саме, намагаються придумати, як вводити ціанобактерій не безпосередньо в серце, а через судини, а також як провести до серця промені світла крізь шкіру і кістки, щоб уникнути розтину грудної клітини, розповів Ву виданню The Verge.

За матеріалами: BBC

за матеріалами korrespondent.net

Теги
Розповісти

Схожі новини

Прокоментуй!

Ще немає коментарів

На разі немає жодного коментаря, бажаете додати?

Написати коментар

Вашу електронну адресу не буде опубліковано!
Обов'язкові поля позначено * *